1.Добре пам’ятай можливості кожного учня. Пам’ятай – без знання здоров’я дитини неможливе її виховання та навчання.
2.Вступаючи в контакт з дітьми не варто будувати відносини з ними за принципом « згори вниз». Пам’ятай – навіть малюк у взаєминах із дорослими прагне відстоювати свою незалежність. Карай учня лише в тому разі, коли без цього не можна обійтися.
3. Частіше посміхайся. Пам’ятай – твоя усмішка при вході до класу свідчить про те, що зустріч з дітьми тобі приємна.
4. Плануючи свої перші уроки, подумай
- Як повинні вести себе учні на уроці, які звички культурної поведінки потрібно виховувати. Виробляй у вихованців певний стереотип поведінки.
- Які види робіт будуть виконані на уроці. Пам’ятай – більшість різних порушень на уроці відбувається внаслідок недостатнього навантаження учнів корисною, цікавою роботою.
5.Важливе завдання вчителя – завбачити основні типові ситуації, які найчастіше виникатимуть на уроці. Пам’ятай – помилці легше запобігти, ніж виправити її.
6. Вчися вислуховувати учнів до кінця, навіть тоді, коли вони відповідають неправильно. Пам’ятай – кожен вихованець повинен знати, що ти його вислухаєш.
7. Основне призначення оцінки – правильно визначити результати навчання учнів, засвоєння ними знань, умінь та навичок.
8. Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно-корисної діяльності учнів. Вимоги мають бути послідовними у постановці в певних ситуаціях. Необхідно добиватися обов’язкового їх виконання всіма учнями, не забуваючи про повагу до них, як обов’язкову умову.
9. Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку. Пам’ятай слова В.О.Сухомлинського « хто намагається розібратися у хорошому, поганому на своїх уроках, у своїх взаємовідносинах з вихованцями, той уже досяг половини успіху.»
ФОРМУЛА ДЛЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
Я-це я, вони – це вони, плюс такт і терпіння.